Koning en Koningin bezoeken Dulle Griet in restauratieatelier van KIK

Persvoorstelling op maandag 11 juni 2018 om 15 uur

Op maandag 11 juni 2018 brengen hunne Majesteiten de Koning en de Koningin een bezoek aan het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium (KIK) te Brussel om de voortgang van de restauratie van Dulle Griet van Pieter Bruegel I uit het Antwerpse Museum Mayer van den Bergh te bekijken. Het wereldbefaamde schilderij bevindt zich sinds januari 2017 in het KIK voor onderzoek en restauratie. Het vorstenpaar krijgt een eerste toelichting over het lopende multidisciplinaire onderzoek en de restauratie van Dulle Griet.

De pers wordt vriendelijk uitgenodigd om het bezoek van hunne Majesteiten de Koning en de Koningin in het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium bij te wonen op maandag 11 juni 2018 om 15 uur.

Programma

15u          Ontvangst pers in het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium en toelichting programma

15u10      Laatste ontvangst pers en toelichting programma

15u30      Ontvangst hunne Majesteiten de Koning en de Koningin door mevrouw Hilde De Clercq, Algemeen Directeur a.i. van het KIK

Bezoek van hunne Majesteiten de Koning en de Koningin aan restauratie-atelier schilderkunst in aanwezigheid van de pers. Tijdens de uiteenzetting van de heer Manfred Sellink bij Dulle Griet van Pieter Bruegel I wordt de pers vriendelijk verzocht de zaal te verlaten.

Praktisch

• Verplichte accreditatie: gelieve ten laatste op 8 juni 2018 voor 16u00 uw komst te bevestigen via Simon Laevers (+32 494 32 07 80 - [email protected]) en aan te geven of u over een perskaart beschikt.

• Adres: Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium, Jubelpark 1, 1000 Brussel.De ingang is langs de Renaissancelaan, tegenover huisnummer 42.

De pers wordt later dit jaar door Museum Mayer van den Bergh en Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium uitgenodigd voor de presentatie van de eindresultaten van de gerestaureerde Dulle Griet van Pieter Bruegel I en de bijhorende onderzoeksbevindingen.

Foto: Sigrid Spinnox

Simon Laevers