Museum Mayer van den Bergh opnieuw herenigd met woonhuis

Persmoment op 11 juni om 11 uur

Museum Mayer van den Bergh breidt uit. Het aanpalende hoekhuis - ooit het ouderlijk huis van kunstverzamelaar Fritz Mayer van den Bergh - en een nieuwbouw maken in de toekomst deel uit van het museum. Het museum sluit de deuren voor het publiek op 22 april 2025. Begin 2026 start AG Vespa met de renovatiewerken en de heropening is voorzien voor 2029. Tijdens de sluiting blijft een belangrijk deel van de collectie – inclusief de vele topstukken – zichtbaar voor het Antwerpse en (inter-)nationale publiek in binnen- en buitenlandse musea.

De pers wordt vriendelijk uitgenodigd voor een presentatie van de plannen en een bezoek aan het ouderlijk huis van Fritz Mayer van den Bergh (voormalig districtshuis, Lange Gasthuisstraat 21) op dinsdag 11 juni om 11 uur.

10u45

Ontvangst met koffie

11 uur ​ ​ ​ ​

Verwelkoming door Carl Depauw, directeur Museum Mayer van den Bergh